Nuffnang Latest!

Wednesday, June 9, 2010

Daging Lembu Naik Bukit


Sempena memperingati jasa baik Ustaz Musa dari Muslim Family Restaurant dari Siem Reap, kami berdua telah menghasilkan sendiri untuk ke-dua kalinya di rumah, "Daging Lembu Naik Bukit", iaitu masakan popular rakyat Cambodia.


Daging ini di masak ala Korean BBQ bersama sayur-sayuran, berserta sup daging. Ianya haruslah dicicah dengan sos lemon bersama lada hitam Kampot, iaitu lada hitam terbaik di dunia (ye, kami sudah membelinya...anda?)

Sedapkah masakan ini? MASYAALLAH, TUHAN SAJE YANG TAU :D Tak sangka plak bleh jadi sebijik macam Ustaz tu masak (ye, kami telah bertanya padanya sambil lewa supaya dia tidak mensyaki apa-apa tentang cara-cara memerap dan barang-barang perapan. Baik sungguh hatinya. Terima kasih Ustaz.)

(.....inginkan gambar? tunggu blog la.....KAHKAHKAH!)







INI HASILNYER SETELAH PENAT MEMERAP, MEMASAK, MEMERAH LIMAU, DAN MENUMBUK PEPPER!

8 comments:

Ely Hasrul said...

teaser! sbtu nih aku dtg umah nak mkn!!

3plepl8 said...

bukit dh runtuh....

Biqque said...

daging dah abih :D

ok2, aku letak gambar skang!

Ely Hasrul said...

alasan!!!

jauharief said...

sis,share la resepi! :p

Biqque said...

nanti pak imam tu marah i hahahaha!

dibitz said...

mak oi sedapnye...
kalau daging takat ni my fav is daging goreng kunyit cincang halus2 bersama sayur2an... tapi ini sudah nampak lebih nekmattttttt......!!!!

Biqque said...

mmg nekmat dib, nak2 lagi dicicah bersama air perahan limau berserta pepper kampot termahal...perghhhh! siap serdak2 pepper tu melekat2 di daging! ho liao woooooo!

Subscribe To This Blog