Nuffnang Latest!

Sunday, October 16, 2011

Watashi No Namae Wa Biku Desu!

Remember who is the King of Sushi? Go laugh.

I am sooooooo freaking love nigiri-zushi, especially chuka iidako (OMG SOTONG KURITA SEDAP!), tsubukko, egg mayo and cheese tobikko. (Menceceh dah air liur ni!)

And I don't mind to get it from Sushi King or Jusco or Cold Storage. (Jusco cheaper, satu RM1 je, so aku sapu je kat situ.) I did try tako zen at one of the cart, boleh la...Other than this, I like saba teriyaki from Sushi King, and japanese soba from Secret Recipe. Teppanyaki kat Sg. Wang pun sodap!

Can't wait for Japan trip! (Need to brush up my nihongo...tu la dulu belajar bahasa kesat jer!) I really hope that I try all these in Japan itself (tolong la jangan ada arak ke babi ke dalam kedai tu). I bet they have MORE than what we have here. Lagi weird, I must say. Cool...

For those who wants to get to know these type of contemporary dish, here is Sushi 101.

12 comments:

just.HY said...

namaku Biqque! hahaha....

bila trip ko ni biqque? dah bwt visa sume bagai?

Biqque said...

pandai john. sila amik hadiah kat pintu depan ye. :D

aku tahun ni dua trip jer (loser siut, plg sikit!!!) sbb aku dah takde duittttttttttttttt! beli umah la buat tu buat ni...benciiii! benci tgk korang gi sana sini mcm duit jatuh dari langit or tanam ganja blkg umah (bak kata fatt)

tahun dpn pun macam dua tiga jer (sob sob, loser lagi) sbb sume mahal2 dan CUTI AKU TAK BANYAK! salah satunyer adalah japan ni la...aku gi time sakura nanti, tu yg cam mahal gile tu...kena simpan duit dari skarang. harap2 sume ok. visa menyusul nanti...

just.HY said...

erkkk...hadiah ape ek? lol

loser ke? aku rsa mcm tak sbbnye ko beli rumah beb. investment hari tua tu. tua ke? ;p how i wish duit jatuh dari langit. tp mmg mustahil la kan? takpun, kalo ade doraemon pun aku dh puas hati. nk mintak pintu suka hati. lol...

2 3 travel dlm setahun ok what? ko pegi lama utk 1-1 tempat tu...kira ok ler. japan tu mmg aku sgt JELES! sakura beb...tak penah2 hanyat aku tgk live sakura. nangis dpn laptop jela bila kwn upload pics. sob sob sob... tula. mmg negara mahal. tp x pegi xtau kan.

Biqque said...

tu ha, nampak tak kat pintu ko? *tengah selit tiket ke afrika*

aku gile jalan john...serius...duk mesia tiga bulan tak gi mana pun aku dah menggelitis...kalo la kiki aku tu jadi doraemon kan bagus! arghhh harap perut je gelebeh, poket takde pun!

japan tu aku taram lama dah selain europe...chawana dpt dua2, aku dapat satu je la dulu...tak leh blah punya menetes ayaq mata...

Fatt said...

namaewa fatt...aku pnah tgk citer ape tah dia introduce diri dia gitu..hehe...oi ko nak gi jepun plak ke? bila tuh? sentap ai jeles guling2 sbb aku teringin gile nak pi jepun sbb aku nak jumpa doremon!! boleh? =__="

oi mengata aku...aku ni mana ada tanah ganja wei...klu ada aku ganja aku dah pindah US..bleh ternak ganja besar2an..hihihi....

biq, ko share la ape cekadak nak apply visa jepang ni...aku planning gak ni...nak ready siap2 ni apa segala dokumen dia nak...biq, nanti ko beli willer express punya pass..dia ada pass utk 3,4,5 hari...coverage dia byk gak..aku rasa elok amik pass tu since harga dia quite reasonable..some more trip dia waktu malam which is ko bleh save kat accommodation...

hahaha...aku tergelak siot part ko mengata kiki....mmg perut dia gedebeh ke? ko la sumbat dia mcm2...eh tp doremon gemuk jgk ape..cuma buncit lebih..sampai jadi bulat..hihi

Biqque said...

haah fatt, sana banyak guna bahse pasar so diorang pendek2kan jer...maka marilah kita rajin2 tgk anime lawak yg tahap bangang lagi merobek perut tahan lawak tu hahaha!

mau tak sentap bila chawana pegi dulu dari aku hahaha! aku gi time sakura nanti. harap2 la dpt join local lepak kat taman tunggu sakura kembang sambil nganga hahaha! nanti ada benda pe yg menarik berkaitan doraemon, aku ushar utk ko :D (aku nak try love hotel, tgk skit thrill dia camne)

aku akan beli jrail pass tu utk 7 hari nyer unlimited perjalanan, lagi sehari aku beli daily nyer jer...mmg berbaloi dari ko nak bayar satu2 kan. plg haram aku buat, aku naik ketapi jer tak turun2 hahaha!

ok, mcm USA ngan China ngan India, nanti akan aku sharekan apa yg perlu utk visa Jepang ni. as of today, aku tak start apa2 lagi. bab duit dlm bank tu ada yg kata tak yah, ada yg kata kena...apa2 pun, kena try dulu baru tau. ganbatte neh!

ya Allah betul kiki tu perut dia gelebeh! dah la besar! hahaha! asik ulang2 makan potu muntah, dah macam anorexia plak kadang, tapi gemuk!

Ely Hasrul said...

sedapnye.. aku pong suka. sami suka.. hsrl dh pandai sket la.. tp bukan lah pilihan utama kitorg nk mkn sushi tp kalu mkn ari2 pon aku bleh survive lagik. list aku hnya stadium ultraman dgn boxing day old trafford aje. tp xtau bila. yg pasti InsyaAllah.. ini sume pasal rumah lah!! lalalalala..

pasnih kite buat potluck tema sushi aje la biqque. BUAT kat rumah sbb dh abis duit byk hahahhaa

just.HY said...

who is kiki cik bedah? HIhihihi

Biqque said...

ha bedah, kalo ko nak tau, kiki tu sekor kucing yg perasan dia manusia :D dia ingat dia boipren aku. sok aku post gambar dia.

3plepl8 said...

kiki dh tido...syyy..

Biqque said...

ha dah tido pun...kang dia suka suki la bangun gi makan lagi dan lagi dan lagi...hahaha!

Unknown said...

tak usah menetes ayaq mata la..la ni duk planning project mega..sabaqqq

p/s: kim salam kiki buncit tu..

Subscribe To This Blog