Nuffnang Latest!

Sunday, October 9, 2011

The Biggest Book Sale In The World!

Katanya...

I love to read books with pictures. But agak liat untuk membelinyer...tapi skarang rasa macam nak beli untuk collection :D

A collection of travel books, particularly those places that I've visited. Tanak baca, nak susun jer...hahaha!

To those bookworms out there (no, I'm not), let's ambush this place!

Click on image to view ad.

P/S: Kemang, ko tanak sapu lagi ke? Kihkihkih!

LATEST UPDATE!

There were only TWO TABLES for travel books. Those popular publishers such as LP, DK, Fordors, were TOTALLY out of sight. Only Frommers and Insight Guides je ada, ITUPUN kalo korang nak beli la Peru, Bahamas, Croatia, Mozambique, Panama, and such hahahaha! Sumpah lari target kot! And aku notice, negara-negara yang dikunjungi ramai takde, such as India, NZ, Australia, Vietnam, yang ada macam China, Indonesia, Sarawak (huh?) ada la. Patu banyak tempat kat USA.

So ni je la hasil setengah jam aku kat sana. Sempat terjah travel, history & politic, and biography sections jer. Rembat yang mana sempat saje nak penuhkan book rack yang ada.  Nanti nak pegi lagi sebab buku programming yang tebal-tebal katok kepala orang bleh pecah tu baru RM12!!! Gile ko laki aku dah tak senang duduk! For me, nak try riki buku Word War II ke, buku MJ ke, buku Pope ke, Atlas ke. I'm pretty sure they gonna stock up by next week, but I believe, still the same book that we saw today kot.

1. True crime tu kitorang tengok dari NZ lagi. Still kat NZ murah, tapi this one RM40. Takpe, berbaloi. Aku suka cite-cite camni. Tebal tuh!
2. Rick Steves (Avalon Travel) yang 6 ketul tu memang tak penah dengar, tapi intisari dalam nyer bleh tahan, siap map. By the time aku gi negara-negara ni tah ada lagi ke tak bangunan nyer pun tatau la. Hahaha! (Teringat laki aku penah cakap dia lahir kat Brussels. Aku percaya plak tu! Dang!) Yang penting, buku-buku ni keluaran 2010. (Banyak jugak buku lain, ada yang 2005, 2006, 2009.) Satu RM10. Apsal la Itali dengan Switzerland takde...haihhh! (Macam la baca pun.)
3. The Rough Guide Thailand tu memang bagus tapi ada satu negara jerrrrrrrr! Negara lain takde! Eiii bengang tul. Harga, RM12.
4. Culture Shock Cambodia tu ada geng, Shanghai, HK, Beijing, Vietnam...tapi Cambodia je best sebab ada history dalam tu. RM8 jer wehhhhhh!

So, LP lovers, this ain't your place to be. TAPI SAPE YANG TAK SANGGUP TENGOK BUKU-BUKU TEBAL NI DIJUAL DENGAN HARGA RM10-RM12, SILA LA SERBU! BANYAK LAGI GENRE YANG ADA, KATA 1.5 MILLION BOOKS KAT SINI, HA TANAK?

(P/S: Gambar pakai henpon jer hahaha!)

20 comments:

Diana Diane Teo said...

I also not interest in reading those travel books but like you, love to buy them for collection. Hahaha...

Where is the location? Tidak pernah i nampak

P/S - I want to comment on your NZ trip but I can't. Jealous to the max!!! Hahaha...

Biqque said...

it's somewhere area Serdang, where MAHA was held...u tau tak?

why tak boleh comment dear??? hehehe! go la NZ...best gile!

just.HY said...

owhh aku pun biqque! suke tgk buku byk2 atas rak. nk kate berilmu penuh di dada mmg TAK MUNGKIN LA KAN!!! hahaha. tp cambest je tgk rumah org penuh buku... how i wish!

Zilla said...

biqque,di perbadanan putrajaya pun ada pesta buku..last friday ada singgah cuma tak sure sampai bile

shah_rule said...

ade yang dah gie ke? ade x travel book murah2? nak carik lonely planet INDIA...

Biqque said...

bdk2, hahahaha ayat ko sungguh mencengkam kelebu sbb mmg betul punnnnn!

zilla, ye ke? menarik nih.

shah_rule, kang malam aku try gi...aku tgk blog kawan aku ada buku travel, tapi tatau la publisher apa kan...

shah_rule said...

thanks biqque, nanti gtau tau range harge die dalam bape.. nak sangat pergi tp jauh la nk g serdang tuh dari selayang ni~ kalo betul2 murah dan berbaloi baru aku gie.. hehe

♥ ciqqaqa ♥ said...

eh dkt mne ni?waaa tringin nk pegi la >.<

Ely Hasrul said...

td aku pg lagik patu mkn kt dpuncak dekat ngan umah lama ko tuh. patu hsrl kata apesal la xkoling2 ko.. hsrl kata nk pg lagik.. aku bli byk cook book.. rasa cam glamer jek nk susun kt rak dapur hahaha

Biqque said...

ok shah_rule, aku dah update dlm post ni.

eyka, kat Maeps, sama tempat dgn MAHA (Mardi Serdang).

skin, beli nak kasi bakar orang mmg best hahaha!

shah_rule said...

haha noted~ alamak ni cam buku leh buat sesat je.. ak mmg nak carik pasal india, tp bnyak gak europe nyer ek? ok dipertimbangkan...

btw kelakar la ko ngan laki ko nie ek~ tang mane leh lahir kt brussel nie..haha mesti happy-go-lucky je perangai masing2..!

Biqque said...

india mmg takde, confirm...kalo mph nyer book sale, mmg sedap la kan...

hahaha mmg kitorang ni gegila skit...ala dulu masa belum bercinta, kawan dia bgtau aku dia anak tokey balak, lahir kat Brussels...aku pun percaya la...skali kawin, tokey balak tu betul, Brussels tu tipu semata2!

kemang~ said...

pergh ! aku tatau pon ado book fair ni..tapi takpelah, sbb dah rembat 15 bijik buku LP ! hahahaa


ekceli buat stok susun atas rak, baca nye nan ado ! kehkeh

@shahrule

wei, aku ade lp india...
*kasijeles*

Ely Hasrul said...

ha part travel tu mmg xcakroi lah. dua meja aje. atlas tu aku tertarik ... bile ntah nk pi lagik tp mmg cam niat nk mbeli nk bakar org hahahaha

Biqque said...

hahahaha kemang, siut!

Unknown said...

Rick Steves ni byk info i jumpe pasal europe dlm internet, boleh tahan jugak la dia ni, mcm2 ada, siap itinerary bagai.

I ajak Cawan pegi sabtu lepas, dia kata minggu ni plak. Ish tak sabor rasenya..

Biqque said...

ha na, mamat tu kira hebat gak tau, dia ngajor travel kat uni. ada ek subject travel? cam haram!

kita ni sok2 tgk abang google gak hahaha! tapi blasah je na beliiiiiiii! weekend takut ramai, if nak gi, kena gi awal2 tunggu dpn pintu, kitorang nak gi after office hr je kot...ke u nak pesan in case kitorang pegi lagi?

Unknown said...

tak mo pesan..i nk pegi sendiri..uwaaaa..semua org pegi, ari tu lane pegi, ingat nk pesan, tapi cancel, sb i nk pilih dan rase sendiri, memang drama. I pun ingat nk pegi lepas opis hour, mebi kamis/jumaat nih.

Huh ada subject travel? apsal universiti kita takde? kalau tak mesti i score 4.0, anugerah dekan tiap2 sem..hahahah

Biqque said...

hahaha mmg na, pegi sendri baru feel! gile ko amik kotak, sambar buku, masuk kotak! addicted siut!

haah, if subject tu confirm 4.0!

jamilahamzah said...

baru tau pasal ni petang semalm...jap lagi nk terjah ke sanan..nasib baik sebelah jer..hehehe

Subscribe To This Blog