Nuffnang Latest!

Wednesday, December 7, 2011

Copthorne Orchid Hotel, Pulau Pinang

Lepas turun feri, sume dah berpecah. Masa ni tak kisah dah, convoy ke mana, hape ke mana, sebab dalam town kat Penang tu, kalo nak satu line jer, memang kim salam. Since semua dah tau hotel tu kat mana, kitorang decide jumpa kat hotel jer. Dalam dok pegi berjuta kali tu, terpusing jugak satu round sebab terlepas satu corner nak ke arah Tanjung Bungah. Pak Ein tak pasan sebab hujan, katanyaaaaaaa...

Setibanya kitorang kat Copthorne Hotel tu, parking penuh! Dahhhhhh...apehal ni? Tanya guard tu, rupanya ada orang kawin. Kang lepas kul 11pm, bleh la dapat parking balik. So kitorang pusing dalam parking tu, dapat la jugak. Tapi aku, Kak Ngah, Ida, pegi ke reception dulu untuk check in. 
Aku mintak siap-siap setiap bilik tu connected. Tatau nape, senang kot. Sonok pun ye gak. Bilik aku connected dengan bilik Skin, bilik Kak Ngah connected dengan bilik Kak Saba/Pak Ein, bilik Ida connected dengan bilik Erna. Kitorang conquer bilik hujung kat tingkat 17 tu, sume sea view. Cantekkkkk!
This is the reason why kitorang amik Copthorne Hotel. Spacious, katil dua, ada balcony.

Then aku pass semua kunci kat setiap orang. "Skin, bilik ko connected ngan aku." "Ooo...nanti kalo ko dengar apa-apa, ko buat tatau je la..." KATA HASRUL, LAKI SKIN. Bleh? Hahahaha! Tanpa berpikir panjang, aku masuk bilik, terus tuju ke balcony. Aku gigih selak langsir, bukak pintu, gi kat balcony, jengok ke kiri.

Ah cun la ni, kalo diorang duk atas katil, bleh skodeng. Aku nampak Hasrul lepak atas katil, patu bangun, jalan menuju ke arah balcony, aku cepat-cepat tunduk. Tapi dia macam tekap muka dia kat sliding door, tak nampak la tu. Hahahaha!
Alih-alih, aku nampak Pak Ein selamba je topless nun selang satu bilik! HUH! Potong tuh!

Terus cover malu, buat-buat amik gambar main dengan bayang-bayang. Buduhhhhh!

Lepas letak semua barang, kitorang terus turun bawah. Nak dinner. Since dah penat sangat, sume agreed to have dinner kat area foodcourt depan hotel ni. Senang.
Tu sap kok la tu!


 Kitorang order koeyteow goreng jer. Paling cepat kot. Tapi takde la sedap mana.
Yang lain order nasik ayam dengan nasik goreng. Yang datang dah rupa nasik itik. Camne tu?

Lepas makan, kitorang gi kedai, beli roti. Patu balik ke hotel balik, lepak-lepak kat bilik Pak Ein. Masa ni anak-anak sedara semua dah tak nak tido. Sonok berjumpa la katakan. Sesi agihkah baju Hadyai pun bermula. Mana nak tau, dalam dok agih-agih tu, baju Pak Ein bleh ilang satu! Dahhhhhhhhhh...bergaduh la kata tak yah pakai la hape la, drama sungguh!

So untuk mengurangkan tekanan, aku suh Athirah amik gambar. Dia ni ada hajat nak beli DSLR ni. Zaman aku dulu-dulu, Form 1, dok main beskal lagi. Dia ni dah ada gitar sendri, bola boling sendri, ni nak DSLR sendri plak. Haiiiih...
Ni geng Baling. Sume nama Anis kat pangkal. Sume pompuan.

B for Brahim. Ya a awwwww...
"Been spending most our lives living in the Gangsta's Paradise"
"Keep spending most our lives living in the Gangsta's Paradise"
Pak Ein layan rap, mak tido pegang duit je...bendahari la katakannnn!
(Pak Ein yang bawak tilam tu, gile outdoor bapak aku ni!) 

"Weh, jom turun, aku nak amik toto..." kata Kak Saba. Bukan nak beli sport toto, nak amik toto jer. Hahaha! So kitorang ramai-ramai turun ke kereta. Dah amik semua barang, kitorang naik ke lobby, lepak jap. Pasai apa?

Pasai ada geng moto besaq! Dari KL rasanya diorang ni. So kitorang ape lagi, layan jap karenah diorang. Laki aku cakap, diorang dah teguk sorang skit, so cam dah weng la. Bell boy pun cakap camtu. MASALAHNYER, diorang dok prengggg prengggggg kat depan tu! Tak ingat ke orang nak tido ke, hape ke. Tau la moto ko Harley, siap sume jaket sama logo, ko nak prengggg prengggg ko jangan duk hotel ni, duk la Hard Rock Hotel.


Tetiba anak Kak Saba yang darjah 1 tu tanya kat mak dia "Mak, apa yang depa tak puaih hati ni?" KAHKAHKAHKAHKAH! Dia heran sebab diorang dok prengggg prengggg tapi tak gerak-gerak. Ditambah lagi dengan kelakaran itu, datang plak sebijik moto ni, tuuuuuuuuuuu dia handle dia!

Lagi la kitorang buat lawak siap buat gaya turun motor, patu jalan kengkang, tangan sangkut kat atas, sebijik macam beruk. Patu, siap hai, hai kat orang. KAHKAHKAHKAHKAH! Memang tak bleh blah! Ekzos dah la tak bleh tahan! Boleh takung air tuh!
 

Lepas diorang blah, ada satu lagi plak drama. Sorang pompuan cina ni lari keluar dari club kat bawah hotel tu, siap tarik-tarik laki-laki cina kat luar ni. Sampai satu tahap, dia tergolek dok depan tu! Punya la tak bagi laki-laki tu balik! Poket tebal sedap dikikis la tu! Hahaha! Sekali lagi bell boy tu cakap, pompuan ni memang camtu. Diorang dari China, datang sini, kumpul duit, so kaya la. 
"Jangan lali la apang...wa nyanyi lu satu lagu siok punye...mau peha ka?"

P/S: Balik bilik, tak dengar plak apa-apa through connecting door tu...hahahaha!

For more info of Copthorne Orchid Hotel, click here.
For cheaper price/special promo of this hotel, click here.

12 comments:

kemang~ said...

nanti kalo ko dengar apa-apa, ko buat tatau je la...


aku gelak je ok ! aku paham maksud tersirat die..hahaha !

aku xleh tahan ngan pak ein ni... cool gila..mesti havoc korang punye trip ni..ah aku arap redang gini.. hihi

intan hairani said...

pnah gak dok hotel ni mase mula2 kawin. dapat baucer free 3 ari 2 mlm! ngeh3x.

just.HY said...

hahaha...boleh je nk dgr pape yg boleh dgr. free show katanya! hahaha.

gmbr ko tgh baring bersama anak buah tu ibarat ratu dikelilingi dayang2. hahah..curlastt mak biqque! pak ein topless??? hahhaa.

how to pronounce nama hotel ni?

Biqque said...

kemang, kakak cantek ko tu memang tu je la keje nyer, nak melucah jer! korang jgn ikut ok! ha kalo pak ein jumpak korang, aku tatau la...jenuh layan la kot...

intan, bulan madu yeeee :D

john, gambar dari bawah mmg nampak mak gemuk uuuuu! takde nyer ratu2, udah nyonya menir plak aku rasa! hahaha!

sebutannyer : "kopton okid"

Ely Hasrul said...

ko ingat laki aku xcubak nk sekodeng korang, siap ckp.. oo seb beik xnampak.. apesal nk seb beik ntah. nk buat sesuatu kt balkoni? hahahhahahaha xtahan potong sbb nmpak Pak Ein.

aku masuk bilik aje terus dok lepak dlm tub dgn sami patu buat bunyik2 aka dengkuran hahahha xkuasa dh nk tgk bola ke ape.. tau2 dh pagi hahahaha

nyonya menir? hahahahhaa

Unknown said...

Pak Ein topless di balcony!!! ni boleh masuk Ohbulan! Ohartis! Terjah pun boleh ni..gambar panas!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahhaha

Lily Riani said...

ko dgr bunyi bilik sebelah ke...? ke ke jeng jeng jeng...

محمد رازيق said...

seronok tu jalan2 p. pinang :)

Ren said...

Tu sap KOK la tu....HAHAHAHHAHAHA!!!!

Biqque said...

skin, ye ke? hahaha!

na, rotikaya, mediamalaya, izyan, beautifulnara, sume2 lah hahaha!

lily, malangnyer tak dengar...

raziq, syok oooo...

janggel, :D

Fatt said...

abihtu yg moto preng preng tu dtg just nak buat memekak jela? bengong. patutla kdg2 dorg ni bwk motor cam gile, rupanya baru pas teguk..hurm...

aku musykil gak camne ekzos camtu...dia tatau ke mesia ni hujan sepanjang tahun?

Biqque said...

iyeeeeeeeee! motip nak memekak jerrrrrr! tah pape! free2 kena kutuk ngan kitorang hahaha!

ada lubang kecik kuar air kot kahkahkahkahkah!

Subscribe To This Blog