Nuffnang Latest!

Monday, December 5, 2011

Timah Tasoh Lake, Perlis

"Uihhhhh lapaq toqtoq!" Ni apa pulak ni?

Kitorang ada la nampak signboard Gua Kelam dengan Muzium Kayangan, tapi tak cukup masa nak pegi. Patu tetiba lalu satu roadblock yang aku tatau apa gunanya. Mungkin sekali lagi nak tengok muka aku ni muka seludup beras atau minyak kot. Nasib baik kali ni Pak Ein tak cakap apa-apa. Yang kedengaran, hanya dengusan dan dengkuran dua orang tua cinta sejoli di seat belakang.

"Kat mana kedai mak mentua Erna ni?"

Tak semena-mena, kitorang melencong kat satu kawasan R&R. "Huh? Apa ni?" Satu-persatu kereta kitorang masuk bawah porch and turunkan orang. Dari dalam kereta, aku berpaling ke kanan, aku nampak satu kawasan air yang sungguh luas. Tasik gamaknyer.

Memang tak syak lagi, itulah Timah Tasoh Lake, salah satu POI yang terdapat dalam itinerary aku. Meh sini nak tengok, best ke tak. 

Tatkala semua penumpang dah diturunkan, kak peah ni terpaksa la menggunakan payung sebab jadi driver. Aku jalan terus tuju ke arah pelantar, tapi malangnyer, hujan renyai-renyai. Yang aku nampak, ni ha raksaksa gorgon tengah plan nak lompat dalam tasik! Hahaha!

Masa ni semua dah tatau nak buat apa. Paling jelas, semua jalan menuju ke arah toilet untuk melepaskan hajat. Tak semena-mena, para lelaki bleh pi buat solat jamak plak. La, kata nak singgah mesejid! Last-last, ha sape nak ngadap, ngadap la dulu. Nak wat camne. 

Aku yang berbendera merah, terus tuju ke depan pelantar sebab hujan dah agak seriyat (tau seriyat tu apa? Gi google!) Aku tengok tasik ni bleh tahan cun nyer. Kalo kita cat biru-biru skit kat langit tu, patu letak salji kat atas gunung, ha bleh ni...bleh jadi aku kat NZ masa tu. Hahaha!

Dikhabarkan tasik ni berharga RM67juta masa pembinikannyer. Tasik ni jugak merupakan empangan untuk membekalkan air untuk seluruh rakyat Perlis. Yang menariknyer, kat sini jugak la tempat burung-burung benti rehat bersama kit-kat sambil makan-makan, lepak-lepak, sebelum terbang balik tah kemana aku pun tatau. So kalau tetiba duk Perlis patu bukak air paip kuar taik burung, nasib la hahaha!
 

Geng rumah hijau yang kemaruk nak bergambar pun suruh la kak peah ni amik gambar. (Tunggu la diorang nak beli DSLR tuuuuuuu! I loikeeee!)
 
Banyak sungguh la muka si Kilfie ni, sok beso senang, gambar kecik-kecik banyak. Bukan cam aku, gambar kecik aku ada la seketul dua. Nampak sangat mak pak aku dah bosan amik gambar anak, walhal yang bongsu nih!

(Aku tengok gambar aku sendri pun aku rasa aku tanak amik kot...rambut jarang, gelap, muka garang, gonggong botol susu ngan bantal busuk...ya Allahhhhhh! Memang ugly duckling!)
Tengok, gua ada V kat dahi...lu orang ada huruf apa?

Note : Baca kat sini untuk versi Skin@Ely.

11 comments:

Unknown said...

Glamer sapa yah nama timah ni heheheh.. Si Ultraman tu tak abis2 nak buat aksi jek..ni kalau kasi suit otromen ni, confirm dia rase dia otromen sebenar nih...

masMZ KaKiJaLaN said...

woitttt siap mark dahi ada huruf apa!!!!! Hahahaha *terus raba dahi... takde huruf kat dahi, tapi ada "S" kat ramos (hahahahahaha penangan Superman/ supergirl)

Timah Tasoh tu ada chaletkan? Ko singgah tak tanya berapa... Tempat tu cantik kan! Cuma rasa nak pi makan cam jauh sket larrr...

Ren said...

Hahah tu sebenarnya empangan Timah Taso tu, skg ni tengah ada permohonan nak extent empangan tu lagi...waaaaaaaa gigih tau aku baca repot dia.huh.

Cantek kan tempat tu. Kalao kat estro dulu ada cite Rozita cekwan ngan Shahir blakon kat situ haritu hehehe.

Gam bawah skali tu boleh jadi epik tu!

Ely Hasrul said...

aku nye tanda M tp bukan money cuma malas aje hahhahahahha.. raksaksa gorgon mmg sudah nk dikawal.. seb beik ade Adib haha

Biqque said...

timah fofular uuuuu hahaha! ultraman tu mmg, kalo dpt baju, mmg sah la dia baham sume resakse hahaha!

masmz, S kalo dah ramai dah ada hahaha! ko amik hurup lain ye? chalet tu aku tak tau, kitorang benti ada la 15 menit je kot...

janggel, gigih ko amik tau hahaha! kalo cite rozita che wan, aku tau kiah pekasam jer...tak tau plak kat mana lokasinyer...ha, ko ada hurup apa?

Biqque said...

skin, len kali ko lepaskan dia kat adieb jer, senang idup mak...hahaha!

just.HY said...

adakah raksasa gorgon itu anak si KAKAK CANTEK??? hahaha. perkataan seriyat tu aku tauu!!! hahha..bahasa klate pun guna hujan dah serit! hahah.

tasik tu cantik ok..kalo xde kabus ala-ala genting, dan digantikan dengan matahari sejengkal di kepala mmg lagi cun!

motif ade huruf V kat dahi? hahaha...

p/s: biqque dah makin kuruf, apa rahsia anda?

Anash said...

Biqque,
nih statement bukan saja nak bodek...
tapi...
your V shape kat muka seiras my MD kat opis....
wowwww...
leh jadi future MD le nih...
first time nengok gambar tuh ..terkejut jab...

Unknown said...

amboi, mentang2 la pi area utara, bahasa automatik tukaq versi sana nu...siap nak kene google la pulak kan hehe...

Biqque said...

KALAU google bleh kasi jawapan la...hahaha!

aiin said...

mak jemah datang singgah rumah awk dan follow awk..feel free to follow me at
www.labahlabahkenit.blogspot.com
wowwww..teruja tgk..hikhikhik..bestnya p timah tasoh..sy tgh mencari info apa yg best kat sana..hikhikhik
salam ukhwah :)

Subscribe To This Blog