Nuffnang Latest!

Friday, December 9, 2011

Aktiviti Family Day (Sukaneka) @ Copthorne Hotel, Pulau Pinang

Nasib baik cuaca cerah lagi cun pagi ni. Kalo tak, aku tatau la nak sumbat mana lagi itilari untuk hari ni. Dari balcony, awan yang terpilu semalam dah bertukar jadi awan nano. Tanpa berlengah dan tanpa mandi, semua ahli telah menyarungkan baju sukan Hat Yai yang di beli di Padang Besar semalam. Bersemangat ni nak menang! Paling tak tahan, ada orang tegur makcik "datang dari Siam ka?" KAHKAHKAHKAH!
 
*Bayangkan lagu The Imperial March dalam Star Wars. Macam askar turun ke bumi. Hahaha!*
Tengok la ketua nyer tuh!

Patu keluarga bahagia ni macam biasa la, kena layan Sami dulu so that mak pak nanti bleh beronok-ronok main game. Ibu mengandung tu cakap tanak main, tapi lakinyer tak sabor-saborrrr hahahaha!
 Ingat lagi kecik-kecik dulu dia geli nak pijak pasir. Haih...dah beso ko Sami...

Adieb memperagakan badge untuk setiap family.

Sementelaah ada yang dok posing (Pak Ein tunjuk spek ada polarizer), puan pengacara mejelis mengerahkan suku-sakat nyer untuk setup barang game bebudak. Antaranya upacara tanam botol air ni dalam tanah. Tah camne bleh terlebih satu plak. Scary ok!

Patu ibu mengandung ni tetiba mengerahkan tenaga semua untuk isi tepung dalam pinggan kertas (siap panggil ha meh tolong sini, patu Erna pun datang la siap tolong kopek plastik gegula hahaha!) Cekapppppp cekap! Lagi cekap bila marah orang tetiba termasukkan pasir dalam tepung tu, hahaha! Terjamin kualitinyer ye kakak cantek?

1) Game pertama : Isi air dalam botol, guna span, dalam masa 2 minit. Sape banyak, menang. Masa aku tunjuk air laut tu, sume cam pandang dengan penuh duka...sebab agak jauh. Hahaha! 
Kisah kelakar masa game ni :
- Team Rumah Murah main tipu sebab anak sedara aku yang gemuk tu pi bawak botol air dia terus ke laut, and isi sampai penuh! Patu sebab kena marah, dia pi isi air tu ke dalam botol sepupu dia plak! Kejam tul! Terus disqualified. Penat sepupu dia lari pi balik pi balik perah span secara berhemah...
- Team Baling bersungguh-sungguh nak menang. Mak nyer turun padang siap ajor anak nyer cara betul memerah span. Hahaha! 
- Hasilnya, Team Baling menang 1, Team Rumah Murah menang 1.
 

2) Game kedua : Cari kertas kaler dalam pasir. Warna mesti sama, cukup tiga, menang. Jenuh gak nak tanam satu-satu kertas stikcy notes kecik-kecik tu! Dah la kena letak merata-rata.
Kisah kelakar masa game ni :
- Salah sorang Team Rumah Murah punya korek dah rupa anjing nak berak. Hahaha! Laju gile, punya la dalam. Walhal dah takde tu, takde la. Sebab kitorang tanam skit jer! 
- Ramai gile siap kasi hint tunjuk kaler tu kat sini, kaler ni kat situ, sebab nak bebudak ni menang. Kelakar gile sebab area tu kecik jer, so sume cam bertumpu setompok kat situ.
- Hasilnya, Team Baling menang 1, Team Rumah Murah menang 1. Diorang lagi!!!
 

3) Game ketiga : Cari sweets dalam tepung. Cukup tiga, menang. Memula tatau nak suh letak tangan kat belakang ke apa, sebab takut "tertomoih" plak muka bebudak ni ke pasir. Hahaha! Last-last ada yang siap demo cara, so bleh la.
Kisah kelakar masa game ni :
- SEPANTAS KILAT, BARU JE SEBUT MULA, MENDERU BEBUDAK NI LARI DATANG KAT AKU! HOI! CEPAT NYER! SUME NGANGAAAAAA JE TUNJUK KAT AKU TIGA KETUL SWEETS DALAM MOLOT! HAHAHAHA! 
- Yang kecik darjah 1 tu gigih ok...tengok gambar bawah...
- Hasilnyer, Team Rumah Murah menang 1, Team Perlis menang 1. Melampau gak Team Rumah Murah ni ek? Sume game diorang sapu!
 
 

4) Game keempat : Tiup belon, duduk sampai pecah. Pecah dulu, menang. Memula aku kasi belon yang jenis susah nak tipu and pecah tu, ala jenis tebal skit. Diorang try, habis napas, belon tak bloat pun! Sian gile...nasib baik puan pengacara cekap, ada beli satu set lagi belon nipis. Baru bleh tipu.
Kisah kelakar masa game ni :
- Team Baling tarik diri! Sebab keturunan asthma, tak mampu nak tipu berulang kali. Hahaha! Lawak tul! 
- Hasilnya, Team Tepen menang 1, Team Rumah Murah menang 1. DUA-DUA BUDAK PALING BESAR KAT SITU! Aci tak? Masa ni Pak Ein sungguh teruja, siap cakap "HAAAAA MENANG JUGAK SATU KAT TEAM TEPEN!" Bleh??? Hahahaha! Mana taknyer, Team Tepen, 2 orang budak jerrrrrrrr...
 

5) Game kelima : Cari 2 barang. Cukup dua, kasi kat puan pengacara, menang. Dalam hati puan pengacara, dah set plan jahanam!
Kisah kelakar masa game ni :
- Lepas aku cakap MULA jer, aku terus lari jauh-jauh! Barang yang aku mintak, cincin dengan selipar sebelah. Bergelut la mak-mak tu kasi cincin kat anak-anak! Nasib baik sume jenis mami jarum kan, ha dapat la sorang satu. Tapi ada gak yang tak dapat, gigih jugak lari ke puan pengacara.
- Lepas semua dah ada barang, diorang terus cari aku. Nunnnnnn aku duk kat hujung pantai. Hahahaha! Jenuh diorang kejar aku. Aku siap buat side step bagai. Penat ok! 
- Hasilnya, puan pengacara nego dengan pemenang. SEBAB PEMENANG NYER BUDAK BESO LAGI! Team Tepen 1, Team Rumah Murah 1. Aku tak ingat, tapi rasanya dapat kat 2 orang budak paling kecik. Budak beso tu coollllllllll siut, siap cakap "Kami tak kesah...blehhhh..."

6) Game dewasa : Pass getah guna straw. Kak Ngah siap demo since sume orang cam tak tau camne nak main. Tapi rules takde! Cuma if getah jatuh, disqualified. Sumpah masa ni aku dah plan gegila ngan laki aku, dari KL lagi. Sebab nak menang!
Kisah kelakar masa game ni :
- Memula Skin tanak main, tapi kitorang paksa gak dia. Lagipun Hasrul nak main sangat-sangat, bukan kena lari-lari pun.
- Pak Ein punya getah dah jatuh! Dia main tipu ok! Memula ingat dia menang dah, patu makcik cakap, getah depa dah jatuh, Pak Ein kutip! Hahahaha! SAH-SAH DISQUALIFIED.
- TEAM KL NI PLAK KONONNNNNNNNN NAK MENIARAP LA SEBAB LAGI DEKAT DENGAN GARISAN PENAMAT! PENYUDAHNYER, AWAL-AWAL LAGI LAKI AKU DAH JATUHKAN GETAH! YA ALLAHHHHHHHHH MARAH SUNGGUH AKU! DIA BLEH GELAK GULING-GULING OK! TERUS AKU CEKIK LAKI AKU! CIS, KALAH! HAHAHA! 
- Hasilnya, Team Tepen menang 1, Team Sekichan menang 1. Haaaaaaaaa sape sangka, ibu mengandung menang tau!!! 

Actually ada BANYAK lagi game yang tak sempat nak main, one of it, Serasi Bersama. Soklan sume dah ada. Haihhhh kan best if dapat main! (Kudos to Lin selaku pembuat soalan. Masih elok terpateri tak dibukak-bukak soalan itu.) Ni sume gara-gara kena check out tepat jam 12 tengahari sebab fully book katanya. Ingat nak sambung kat Padang Kota, tapi tengok la nanti camne...NAK TAU CITE TERTUKOR LAKI??? PASNI! :D

Note : Baca kat sini untuk versi Skin@Ely. 

23 comments:

Ako Retna said...

perghhh syiok ako baca!!!
gigih memasing nak menang ek...

syabas kat puan pengacara!!
berjaya gak handle games tu walau x sumer ek ;-)

Biqque said...

hahaha tu la, seb beik takde yg nangis bila kalah :D

anda mahu event manager? sila kontek saya hahahaha!

Ely Hasrul said...

seb beik ko ade gambo team keluarga bahagia. susah nk amik gambo dgn sami nih. haha ko ingt lagik dia geli dgn pasir.. skang kalu buleh tido dgn pasir. smpai skang tnya bile nk pg swim lagik haihhhh


aku lawak tul la time setup games sbb aku rasa sore aku paling kuat. hahahhaha nih sume gara2 pengalaman jadik mandur time event kuda dulu..

aku xtahan tgk muka ko time amik gula2 tuh, gile cpt team rumah murah tu.. tu aku ckp kt Ida, tak aci dia bwk pemain import hahahhaa


paling lawak part pass getah tu, sumpah aku xreti main. patu dh set dh kompom ko menang tp bising aje lebih hahaha.. alih2 aku smpai dulu lama gak nk tunggu korg sampai hahahahhaha

kemang~ said...

oi meriah gilaaaa !

just.HY said...

omg! seronok gilerr seyyyy! tp yg tak tahan tu team rumah murah?? apekah? sape team umah mahal? tak nmpk pulak aku time duk baca td.

bestlaaa...anak buah ramai yg kecik2 lagi tu yg bikin havoc tu. kekeke.

Biqque said...

skin, betul laaaaaaaaa diorang ada pemain import!!!

kemang, ada orang cakap kitorang dari siam ok! hahaha!

john, aku rasa sok besar mesti aku sedih dah...sob sob...

just.HY said...

sedih ko mcm anak buah ko dh tak sehavoc skung. yakni..masing2 dh ade kepala masing2 and nk buat hal masing2 mcm tu ke? bertabahlah wahai mak biqque

Biqque said...

sedih takut nak terima kenyataan nanti diorang dah masuk kolej, ada boipren/gepren, patu kata makcik aku tu sibuk ke kan...ha gitu...

tapi so far, aku bangga sebab 2 yang paling tua PENAH mengadu kat aku pasal girl things, like kena pulaukan, kawan minat orang yg sama, things like that...oh my...takut plak aku diorang terpesong cam aku ke hahaha!

just.HY said...

alaaa..makcik aku pun sama. even dh masuk universiti pun dh sibuk nk carikan menantu. walhal, mak aku pun tak bising lagi. tapi biaselah kan..i dont mind sbb aku mmg rapat ngn makcik2 aku. hehehe. anak sedara lelaki sulung. ;p

tapi bagusnyaaa ade makcik yg prihatin, at least ko rse anak buah ko jadikkan ko tempat rujukan. dorang selesa nk cite2 bnda2 taboo ni. owh ya, jgn terpesongkan akidah ank buah ko ye. jaga akhlak!

Biqque said...

ha ye la, sbb kalo cite kat makpak kang kena marah/terus cut the conversation...ngan aku, aku ble kasi cara utk diorang kenal kehidupan...

terpesong akhlak? cis! siap la aku pi cari jantan tu sampai ke lubang cacing! or mean girls tu! whatever!

Lily Riani said...

nak hadiah!!!! *keluar tajuk* nak hadiah!

Fatt said...

biq,
aku nak ko reka game utk event tu nanti..ehem...ok nanti kita bincang psl tu...yg penting SUME kena participate..takleh excuse. aku nak pikir 1 game yg dahsyat punye..HAHAHAHA

masMZ KaKiJaLaN said...

wehhhhh.... pak ein tak suh ko wat muka thai pulak ke???? sebab suma dah pakai baju hat yai nih!!!!

sebijik cam rombongan dak sekolah internasionall membuat pelancongan!

Biqque said...

lily, nanti kita buat kat trip tuttttt nanti ye?

fatt, settttt!

masmz, ada orang ingat kitorang dari siam, terus la kitorang ckp siam tah pape hahaha!

Azizan Zolkipli said...

sebab korang 'bersokan famili' di Pulau Pinang, makanya istilah yang lebih tepat untuk menggambarkan sekeluarga yang memakai baju Hatyai adalah 'boria' hehehehe ...

p/s: macam kena pulak, word verification ni pun mintak 'bonari', sipi2 dgn boria hahahaha ....

Biqque said...

Hahahaha tepat skali ye, boria..

"boria pulau pinang, kami persembahkannnnn"

Wa said...

Fun..fun ..day..bestla family day macan ni biqque :)

Unknown said...

I suke part semua org pakai baju Hatyai although the fact pi family day kat Penang hehe...comel je :)

Biqque, psl makcik dan anak buah ni keep in touch and motivate them sbb bile diorang dh besar mesti diorang appreciate cz some things u xnak cite kat parents tp kat org lain dlm family. It happen to me and until now I mmg very close to my aunts, mmg boleh lepak sama2 mcm fren. Masa dia kawin dulu, I nangis sbb pikir nnt kitorang dh xclose lg huhu...

Eh, korang nak pi trip ke mane ni? NAK IKOTTTTTTTT!!!!

Biqque said...

wa, try la :D

byya, tu ar, i still cam motivate diorang utk cite kat i...i nak sgt sok diorang besar, masuk U kat KL, duk ngan i...tgk la camne... :D

gi mana? pak ein? vietnam jer...

3plepl8 said...

nape gambo cik abang pakai reben hatyai tu dok first skali?? hahahah...

~Beb~ said...

Seghonoknye family ramai.. :)

Btw seghonok bce ur blog.. Tsengih2 dibuatnye. Ahaks

Biqque said...

tx baca :D if family skit, susah skit la nak buat camni...takpe, buat ngan kawan2 pun bleh :D

Afzal said...

best idea2 tu sume. nak amek 2,3 idea boleh ye. thanks xD

Subscribe To This Blog