Nuffnang Latest!

Tuesday, December 13, 2011

Aktiviti Family Day (Swimming Pool) @ Copthorne Hotel, Pulau Pinang

Sebelum sesi renang berirama, kitorang buat sesi bergambar secara berkumpulan dulu kat tepi pantai. Jenuh panggil sume bebudak suh duduk kat depan, yang dewasa kat belakang. Masa ni main taram jer sape duk mana, sukati.

Sementelaah aku setting kan timer kat camera kokak aku (DSLR dia memang tak penah nak jadi bahan letak tanpa alas), laki aku plak sibuk duk timbang bola. Aku tatau pun dia ni reti timbang bola. Dia kata dulu kat skolah menengah dia pandai main bola. Tapi kazen aku cakap, kat skolah rendah, dia tak penah main bola (batu seremban dengan getah dia main katanya), sebab tanak baju kotor. Maklum la, kesayangan cikgu. Top student plak tu. Putih bersih je baju dia. Rambut sikat tepi. Apekah? (Tapi dia tak ngakuuuuuu! Hahaha!) *Jalan laju-laju takut kena pelempang*

So, setelah aku setting kan timer, aku jerit la suh laki aku masuk barisan. Aku plak, tanpa tengok ke depan, aku tekan jer button, terussssssssss aku lari masuk barisan jugak! 

Tit, tit, tit *Lampu timer menyala.* 

KLIK! *Camera tangkap gambor. Aku sedap jer mencengkam bahu laki aaaaaa...*

HUH??? NI BUKAN LAKI AKU!!! MANA LAKI AKU??? YA ALLAHHHHHH...AKU PEGANG LAKI ORANGGGGG!!!"
AKU MALU SIAL! PEGANG LAKI ORANG, SIAP ADA ANAK LAGI!
NASIB BAIK LAKI TU LAKI KAWAN AKU! 
KALO LAKI TU LAKI KAWAN KAKAK IPAR AKU CAMNE???

So, terpaksa la amik skali lagiiiiiiii...hahahaha!

Dah gelak sakan sampai nak terkencing, kitorang terus gerak ke swimming pool. Dalam masa yang tak cukup tu, kitorang bertabah jugak la nak mandi pool. Hoih! Kalo tak, sia-sia je la book hotel ni. Pool dia besar gile ok!

Terus la kitorang dengan jaya nyer, "ter"main water polo. Sumpah aku cakap, kitorang jer dah bising kat pool ni. Dah la pool ni betul-betul depan restoran dia. Bape kali bola melantun masuk dalam restoran tu, hahahaha! Tah sape geng sape pun aku tatau. Yang nyata, aku tengok Makcik, bersungguh-sungguh main siap rebut bola lagi dari orang. Untuk orang tua yang berumur 55 tahun, jalan atas darat tu aku leh caya lagi la akan kecergasan dia...tapi dalam air??? Gile beb! Aku pun pancit!
Hitam sudah mukaku...

Agak dah tak larat, aku mula la buat renang berirama dengan hand-stand dalam air. Hahaha! Ye, aku SUKE gile buat menatang ni. Rasa cam tak puas if tak buat. Lagi satu, dive sampai lantai. Yang aku kelakar, aku susah nak timbul, laki aku susah nak dive. Ha, complete each other kan? OBSESSED KAN? KAN?? *Sila muntah laju-laju!*
 

Ni la nieces aku yang paling tua, both form 1. Skang ni dedua ni la yang rajin bercerita ngan aku kalo diorang malas nak cite kat mak-mak diorang. I lap u lah! Acu akan sentiasa rawk!

Ku lampirkan disini, bukan lagi gambar keluarga bahagia, tapi gambar majalah mangga pelakon drama yang hensem lagi seksi berkemban tepi pool siap selak towel tunjuk betis! :D AWWWWW GITU...
Korang tengok la si kakak cantek tu punya jelingggggg!

10 comments:

Fatt said...

HAHAHAHA...jauh betul duduk, hujung2! nasib baik ko tak peluk..klu tak haru biru. nasib baik laki skin, kalau *tooottttt* terputus talian....

Biqque said...

hahahaha tu laaaaaaaaa! ujung je ujung! memang kelaut abis! nasib baik skin memahami sebab aku slalu terambik laki dia hahahaha!

just.HY said...

HAHAHAHA...CAM BANGANG! camne laaaa korang tak perasan nih! bini real duk sebelah je x pegang pape, orang lain pulak dtg bertenggek kat bahu laki org lain! muahahahaha.

amboi biqque, komen ko dah selalu terambik tu mcm bahaya skit. simpang angle forty for.

Anonymous said...

sib baik setakat pegang, kalau dah peluk dari belakang, mau kena hempuk dengan bini dia, hahaha...lenkali panggil doraemon padam balik moment tu.

zany

Unknown said...

Hahahahaa aku pun sama macam John la.. Simpang angle forty four!! hahahahaha..

Bak kata Jai KL Gangster *SERAM NEHHHH*

Ely Hasrul said...

Yang aku xtahan tuh, yang LAKI ORANG tuh bleh ckp 'ooo takpeee no hall..' cam suka sgt lah hahahahahhahaa.. skalik dpt package anak siap hahahha.. kalu ko terpegang laki si Erna tu mau laki dia kuis2 ko hahahaha...


aku sbnrnye xtahan dgn Abg Ngah, hahahahah selamba kapak aje dia berkembam kat situ hahahahhahaa

Ren said...

HAHAHAHAHHAA CAM HAREMMMMMMMM!!!
nak pitam aku gelak kat umah tengok gambo ko tu weh!!! Dah la jauh laki ko ngan ko! Hahahahahaha

YanTie AhMad said...

adooiyyaii..aku terkekeh gelak beso tgk gambo ko tue..pas tu tang abang majalah mangga tu pulak..
sure meriah!!..

Rozie said...

Wah best mulanya memang pilih choptorne akhirnya dapat Flaminggo Penang...

http://sayangkudinadania.blogspot.com/2011/12/family-day-2011.html

Biqque said...

hish john, takde nyer laki orang tu nak kat akuuuuu! sbb aku ngan laki orang tu suka jenis pompuan yg sama...opssss apekah!

zany, doraemon pun tak tau nak padam camne hahaha!

na, tu tak kira sifat "ikut je" si cawan dengan i...yg tu u plak sama ngan laki aku. hahaha!

janggel, SUME orang gelak kat aku ok masa tu, hahaha!

yantie, abg majelah mangga tu kalo ko tengok dia bukak towel, sungguh mempelam tau! abg hensem tu! hahaha!

zie, kitorang memula nak try hotel lain, tapi sbb dah biasa ngan hotel ni, blasah jer...lgpun dpt murah kat internet :D

Subscribe To This Blog