Nuffnang Latest!

Friday, December 2, 2011

Ladang Ostrich Dan Kuda, Perlis

Lepas kegiatan shopping dilaksanakan, kitorang bergerak ke satu tempat yang memang takde dalam itinerary. Erna yang suggest tempat ni. Ostrich Farm yang diasaskan oleh Pusat Perkhidmatan Veterinar. Actually tempat ni luas, banyak jugak binatang lain tapi sumpah aku tengok cam hutan je, so aku tatau kat mana sebenarnya binatang-binatang lain seperti yang tertera kat dalam map. Hahaha! Yang aku nampak, ada la beberapa ekor ostrich yang dah tak brapa nak tumbuh dah bulunyer. Tapi gemok! Rasa cam nak gigit jer badan dia.

Masa ni hujan renyai-renyai, tapi semua stok kepala kalis air, turun gak. Aku tak pasan sungguh kat mana bebudak ni dapat daun-daun untuk kasi ostrich ni makan. Sampai la laki aku bagitau "Ayang, Azri mintak singgit...ingat nak buat pe, rupanya nak beli daun tu..." (Ingat entry smalam yang budak gemuk panjat railing kat Padang Besar? Ha dia la.)

Patu budak kecik ni pun nak gak kasi makan, jenuh la burung tu tertunduk-tunduk sebab tak sampai. Memula sume orang takut sebab nampak cam ganas je dia nak patuk-patuk, tapi lama-lama cam ok la...aku malas, amik gambar jer.

Sami pun tanak ketinggalan. Beria seret daun tu tapi tak brani nak kasi makan. Terpaksa la papi nyer yang suap. Memang aktiviti bebudak la, aku masa ni dah keras tatau nak buat apa.
 
Memandangkan aku dah takde idea, daripada melengung, aku amik la gambar burung unta ni banyak-banyakkkkkkk...
 



Tetiba aku toleh ke kanan, aku nampak laki aku dengan kuda padi. Laaaaa...ada kuda ke kat siniii. Tapi sumpah, sian jer aku tengok kuda-kudanya, duk dalam hutan...tapi takde la seteruk kuda-kuda kat Zoo Melaka! Hahaha!

Aku memang TAKKAN pegi la sesaje jalan atas rumput-rumput basah tu. KOMPEM ada pacat! Eiiiii! 
Ku tinggalkan gambar keluarga bahagia ini untuk tatapan anda semua...eeeeewah!

Lepas tu tak nyempat-nyempat sume orang lari ke jalan tar sambil check ada pacat melekat ke tak! Hahaha!

Note : Baca kat sini untuk versi Skin@Ely.

16 comments:

babyarisha said...

mane de pacat kt rumput cmtu... lau ade lama dh kuda tu kering sbb kena gigit pacat.. kena msuk hutan yg dlm2 pastu ade byk daun2 basah n sukar matahari nak smpai.. situ byk pacat.. cm pesta!!

masMZ KaKiJaLaN said...

Biqque,

Kat ladang ni tak ada tempat makan sekali ke??? Satay unta, eh satay burung unta????

* kompom takde pacat!! selut selomoih sikit kat kasut ada la lalalalala......

Biqque said...

lin, STILL aku takkan pijak!

masmz, takde...kat PD ada :D aku penah try makan, sedap gak. kuda je tak makan...sian.

Anash said...

Biqque,
ke utara malaysia rupanyer...
tatau plak ada ladang unta...
anash pergi ikut rombongan makcik kiah..tak dapat nak berhenti tepi jalan hambek gambar...huhu
sume gambar snap dari dalam bas yang gegar ...tak cantik !!

Ely Hasrul said...

hoi korg mmg takde pacat ek? bidaah sungguh la Biqque nihh!!! hahahah seb beik aku selamba aje sbb sami yo yo oo nk kasik mkn kuda... siap komen 'SEKIAN horse2 tu...' sbb dia rasa kuda2 tu cam kurus xdpt mkn hahahha ckp pon terbalik..

mmg keluarga bahagia sungguh.. xcaya tgk ler peha beyonce aku tuh! ciss

Lily Riani said...

cam best jek, i dulu gi pd nye jelita ostrich farm. i sipa buat amazing race cum fear factor kat situ lagi.... i leh bg idea if next time you nak buat janji semua tough2 nye....ehhehehe

Vivid Virginia said...

That's would be very fun activity. Great photos :)





White Honeyr

Ren said...

Suka tengok gambo Ely berlari nak amek gambo tu...MOMENT tu!

Ala tempat cenggitu ada pacat ke?? aku tak yakin ada....stakat rumput2 cenggitu...lain le kalo masuk hutan ke sawah padi ke hehehe.

Unknown said...

Apa barang takut pacat....dia nyot nyot jeeeeeeeeeee hahahah..lain la lipassssssssssssssss, geli oooo

Tgk ostrich farm ni teringat ostrich farm yg kita pegi kt PD ari tu kuang kuang kuang..

xplorer said...

Kat mana exact location tempat ni

Ely Hasrul said...

Na ko geli dgn lipas ker? hahahha

Biqque said...

anash, kitorang benti pun sebab ketua konvoi tu tau tempat ni, kalo tak, tak pegi...

skin, ala kalo dah rumput basah2 tu, mana la tau kot2 adaaaaaaaaaa eeeiiii!

lily, pd nyer kitorang dah gi ramai2 dulu...kalo ada plan, bleh ar :D

vivid, tx! :D

janggel, tak kira, tak kira, aku takut ada jer eiiii!

na, nyot2? buduhhhhhhhhhhh! ala na tu, kiki pun dia takutttttt! hahahaha! nanti i bawak lipas jumpa u k?!

xplorer, tatau nak cite sbb tetiba je terus sampai hahaha!

skin, nanti kita bawak lipas ok?

Ely Hasrul said...

xyah lipas biqqueeeee.. ko bwk kiki, aku bwk polka dgn june... hahahhahahahhahahahhahahahah

Unknown said...

Wah wah...syok nye korang nk kenakan aku yek..ha jaga-jaga..aku standby senapang nanti, tembak semua..teng teng teng teng...(pistol berasapppppppp)

p/s: Cepat la sikit update blognye..cam siput bab* laaa... :p

Biqque said...

jap japppppp bab* nak laluuuuuu hahahaha!

[azam] said...

Tak panas ke??...Kalau gi Padang Besar selalunya panas tu tak boley tahan laa...Mau peloh sebaldi..Dengan panaih, hangat..uihhh berdeting..!!

Subscribe To This Blog