Nuffnang Latest

Friday, October 8, 2010

Puasa Enam

Alhamdulillah, hari ni "raya" lagi :)

Frankly speaking, selama ni aku tak pernah pun nak cuba puasa 6. Walaupun puasa 6 ni nikmatnyer seperti berpuasa setahun, aku tak pernah terpikir pun nak cuba dapatkan pahala ni. Mungkin sebab aku jenis tak boleh puasa dikala bulan BUKAN puasa. Mungkin sebab aku jenis pagi-pagi mesti nak makan nasik lemak bungkus. Mungkin jugak aku ni masih tak cukup ilmu di dada, a.k.a masih jahil (tapi aku mencuba). Hanya aku dan Allah saja yang tahu.

TAPI, tahun ni aku berjaya habiskan puasa 6, SIAP qada' puasa ganti! Serius aku bangga, sebab laki aku sendri yang ajak/paksa aku puasa dengan dia, dan aku sendri takde masalah nak lapar sana sini, siap budak-budak opis sume jeles sebab tak sangka aku bleh puasa seminggu 2 kali. Hehe! (Rasa macam lama je puasa 3 minggu kan?)

Dan dengan bangganyer jugak la, ramai orang kata aku dah kurus (lagi cantik kalo pakai bulu mata palsu macam Rozita Che Wan). Tak tau la kalo timbang, brapa berat badan aku skarang. Before puasa ramadhan haritu, 53kg. Masa puasa, 49kg. Raya pertama je terus naik 51kg. Skarang memang haram la aku nak timbang diri sendri. Sebab tu jugak la ramai yang marah aku tak beli penimbang. Haha! Tah la, nanti tiap-tiap hari plak aku jadi phobia, dan timbang tak berenti macam kat umah mak/pak mentua aku (ye la, pak mentua pun siap heran sampai nak kasi penimbang free kat aku).

Tapi takpe, yang penting, aku suka/perasan lebih bila ramai orang kata muka aku dah kurus skit. Haha! (Ya Allahhhhhhh, tolong la, muak plak aku rasa bila puji diri sendri...camne ar orang tulis blog bleh puji diri sendri? Tu tak kira puji laki, anak, mak, pak, maksu, nek yah, tok njang, lagi. Kahkahkahkah!)



3 holler:

BlueEwoke said...

Alhamdullilah..berjaya jugak. I ni tak sempat2 lagi nk puasa 6 dan ganti. Walaupun malam sblum tu dah pasang niat, tp tiap2 kali bangun pagi, p teguk air dulu..hahah camno?? ish ish..tahun ni kene bekerja keras sikit nk ganti pose..banyak hari..u tlg posekan leh???
Bab puji diri sendiri tu, emm tak pe la..puji la melangit mana pun..sekali sekala nk perasan terlebih2 apa la salahnya..tak de sapa leh saman hahahaha..

Biqque said...

tlg gantikan? huh...(cewah berkira tu) hahaha!

kannnnn...sape nk saman kannnn...

Ely Hasrul said...

aku bese la cpt2 sbb skalik ganti.. nak pose aritu aku cam terlupe2 tnya hsrl aku dh ganti pose ke blum, hsrl ckp bukanke aku selalu iktu dia pose.. pikir2 laaa aku kan menyusu penuh manade period dulu2 hahahhaa.. tahun nih dpt 6 tp ade stau hari lagii huishh bile tuuu

Nuffnang Ads

Subscribe To This Blog