Nuffnang Latest!

Monday, February 8, 2010

Ya Tuhan, Selamatkanlah Kak Ngah - Ep. 4

KAK NGAH DAH SEDAR!

ALHAMDULILLAH SYUKUR, TERIMA KASIH ALLAH S.W.T. DAN SEMUA.

Aku nangis tak terhingga bila dapat tau Kak ngah dah sedar. Nyesal plak balik smalam, kalo tak, dapat la aku bercakap ngan dia arini. Dah berhari-hari aku tunggu dia respon kat aku, tapi tak dapat...ni dia dah sedar, aku takde plak kat situ.

Ida ngan Abah dapat jumpa and cakap ngan dia. Ida nangis kata Kak ngah tanya kitorang, Kak ngah pun nangis. Nasib baik Ida bagitau dia yang kitorang sume ada tunggu berhari-hari. Patu Abah cakap, headmaster dia cite, Kak ngah tanya arini ari Jumaat ke, padahal arini dah ari Isnin. Dia tak sedar langsung dia dah tido 3 hari.

Segala tube semua dah detached. Tinggal susu yang masuk kot idung tu je and antibiotik. Lung infection nyer result tatau lagi...skang ni, yang penting dia dah sedar and kena go on with the medication. Apa-apa pun, syukur alhamdulillah...

Lepas ni, segala makanan dan aktiviti Kak ngah, kena pantau. No more ice, no more aircond, no more stress, no more lari keliling padang/senamrobik/perkhemahan and what not. She's too active! Skang headmaster sendri dah tengok, kalo dia tak excuse kan Kak ngah dari mengajar PJ, tatau la...memang aku maki la skolah tu!

7 comments:

Ely Hasrul said...

alhamdulilahhhhh

debyG! said...

alhamdulilah... ;)

Biqque said...

lega skit hati aku dia dah sedar...kalo tak, tak senang duduk tu...

Lily Riani said...

oh gosh! scary... am glad she is ok, i can understand how you'd feel. my late dad masa masuk hospital dulu pun i felt the same. hence i sympathize sesangat.... i doa dia full recovery.... u be sabar yek.

Zafrina said...

alhamdulillah..

dibitz said...

alhamdulillah...
marilah kita pun sama2 jaga kesihatan...

Biqque said...

tu la, kita ni pun kena beringat...

Subscribe To This Blog